O knihách

27.05.2018

" Človek, ktorý číta, prežije tisíc životov, kým zomrie. Človek, ktorý nikdy nečítal prežije iba jeden." Vyhlásil neznámy autor a veru vedel,čo hovoril.Ľudia už v minulosti vedeli ,že sa musia vzdelávať (aj keď nie každý mal na to možnosť).Zdrojom vzdelania boli skúsenosti a práve knihy.Doteraz velebím toho človeka čo pozošíval niekoľko listov papiera dokopy a ochránil ich koženým obalom.Práve to bol totiž predchodca dnešných kníh.Literatúra sa potom vyvíjala rôznymi smermi,nielen tým náučným štýlom.Avšak ľudia,ktorý v tej dobe začali iné smery rozvíjať,boli často odsudzovaný.Dnes im ale môžeme ďakovať za cenné odkazy,ktoré po sebe zanechali - za to že nám umožnili nazrieť do myslenia vtedajšej doby.Mojou prvou literatúrou boli modlitebné knižôčky pre deti.Tvárila som sa ,že som veľmi veľká, keď "čítam" obrázky a odborným okom skúmam každú stranu.Pozdejšie, keď som bola na prváčka a druháčka som si rada vypožičiavala z našej knižnice všetky možné knižky o zvieratách samozrejme,len pre obrázky(jednou z prvých bolo 55 najnebezpečnejších zvierat sveta).Potom ma to pustilo a nechápala som nikoho a nič čo chcelo čítať a páčili sa mu knihy.Vravela som, že ja taká nikdy nebudem.No v piatej triede ma chytili dobrodružné knihy,potom sci-fi, romány, fantasy... a všetky možné aj nemožné.A dodnes ma to nepustilo.Vďaka nim vie človek na chvíľu uletieť,povzniesť sa, zamyslieť, zasmiať, či jednoducho odreagovať sa.Knihy mi dali veľmi veľa a ja viem , že ešte veľa mi môžu dať.Teraz už chápem prečo je čítanie taký zážitok a prečo (nakoniec) vznikol aj tento citát :"Ak mám iba málo peňazí, kúpim si knihu. A ak mi zostane ešte niečo, kúpim si jedlo a oblečenie."

© 2018 La Libros. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky